Ännu en vecka

Precis som rubriken lyder.. Ännu en vecka har gått förbi och tiden går sååå fort. Vill inte tänka på att jag snart ska lämna min klass, även om det är för en god orsak såklart, så kommer det kännas jobbigt... Det är så mycket jag vill hinna med och det är så mycket jag känner att jag missar, haha. 
 
Så här brukar Selma sitta när jag har funnit min nya pluggplats - vid köksön. Då sitter jag högt, ser allt och har dessutom trevlig utsikt på vårt fina kök 😉
I måndags fyllde jag år. Mycket märklig känsla när vi förra året hade stort kalas med släkt och vänner och i år, ett litet kalas med mamma och Johnny som kom och åt tacos och åkte hem. Hängde läpp på kvällen när jag pratade med mamma i telefon och snyftade över att inte ens någon hade sjungit för mig. Haha! Gravidproblem!! Snälla mamma sjöng då en truddelutt och jag var nöjd. Jag ska få en juicepress av mamma och dem i födelsedagspresent, men det var beställningsvara på den... Victor fyller ju år på måndag, så av pappa fick vi fylla frysen med kött - underbart! Av Victor fick jag också dessa suuuuperfina rosor i måndags. Nu pryder de skänken så fint 💕 
Och här sitter jag nu... Och pluggar... På måndag börjar jag min sista (!) uppgift av lärarprogrammet - mitt examensarbete. Ska som tur är inte skriva själv utan jag och Sofia ska hänga mycket över nätet i vår. Men så kul! Och SÅ NÄRA! Det är en sådan konstig känsla att jag är inne på sluttampen av lärarprogrammet och jag har klarat av allt och lite till däremellan. Jag kan med gott samvete gå på mammaledighet till nästa augusti sen 😍
Och just det, ca 70 dagar kvar till bebis kanske tittar ut också det är en konstig känsla. Mycket konstiga känslor i denna mammakropp just nu... Förväntan, oro, stress men massor av kärlek. Åh, vad vi ska älska denna unge!! 
 
Victor håller just nu på och renoverar entrén/hallen, så att vi inte behöver styra med det när bebisen kommer. Känner mig helt hjälplös men så får det vara... Den här gravida kvinnan gör nog inte så mycket nytta i renoveringen ändå, så jag får göra annat! Hoppas att han snart är så pass färdig att han kan flytta renoveringsgrejerna från barnrummet, så vi kan ställa in lite saker där 🙂
Om du nu har kommit så här långt, grattis! Det blev ett långt inlägg. Hoppas allt är bra med Dig och dina nära. 
 
Kram



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tova

26 år.

RSS 2.0