"dikt till erik, från hans tova".♥

Hittade en dikt jag har skrivit till E, för länge sen. I november eller något, då vi hade "gjort slut".

När vi står där tryckta mot varann
kanske drömmen är för bra för att vara sann.

Hur ska jag någonsin kunna hitta någon som du
för jag är den som blir sårad här och nu.

Du är den personen som gör livet värt att leva
och jag önskar att jag kunde kärlek till dig sleva.

Om du nu väljer att gå
finns det ingen mer chans du kan få.

Jag är inte redo att släppa dig än
för jag tror att det kan bli bättre sen.

Vad ska jag göra nu, när allt hopp är borta
och dagarna kommer definitivt inte vara korta.

En dag kommer vara som en evighet utan dig
saknaden av att du fanns här brevid mig.

Jag kan inte leva utan din luft
och jag vet att detta kommer bli tufft.

Detta kommer inte bli lätt
nu när jag vet att du har mig släppt.

Det är tur att du lämnade mig
för jag vill inte vara den som förlorar känslor för dig.

Det ska gå, så småningom
När jag slutar hoppas på att det kunde varit tvärtom.

"Kanske finner jag ett spår, ett spår som leder hela vägen hem. Men min resa blir nog svår, till en annan kärlek gör mig hel igen."

Det här skrev jag för ett bra tag sen, tycker att ni kunde få ta del av en liten bit av mina tankar jag hade just då, även om tankarna nästan är detsamma som nu... Det har gått än så länge, och jag tänker inte deppa ihop nu, när jag har kommit så här långt. Jag har blivit stark i mig själv på grund av det här. Jag har blivit säker på vad jag vill ha och vad jag inte vill ha. Jag har blivit bättre på att se saker annorlunda och i andra perspektiv. Jag har mognat, bara under tre månader.

Det ska gå, det måste gå. Men just ikväll, orkar jag inte kämpa emot tårarna, de får rinna tills jag inte orkar mer.
Även om det tar hela natten och hur länge som helst, så får de rinna nu. Jag släpper iväg dom. ♥
Men aldrig att jag släpper iväg en sådan fin människa, som jag träffade för ca ett år och tre månader. Även om han har släppt mig, är jag inte redo.



Nu ska jag inte tråka ut er med mina tankar längre, utan jag ska fortsätta min rensning i mina lådor så här klockan 00.12 typ. Haha. Vi hörs. Godnatt ♥



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tova

26 år.

RSS 2.0