Kan man inte bara få vara sig själv?

Bara för att man inte dricker, måste man bli dömd då?
Blir man opopulär för det man gör på fritiden?
Är man feg om man inte gör det som andra tycker är coolt?

Jag dricker inte, men måste jag bli hatad då? Måste alla lägga allt på mig, när någon är full och knappt kan stå på benen? Just bara för att dom har nog att hålla koll på sig själva?
Det är det sämsta med ungdomar idag, att man lätt blir hatad bara för att man gör något "ocoolt"
Åh, ibland stör jag mig på mina kompisar, som försöker tvinga i mig sprit, bara för att "smaka" - Det smakar bara läsk.
Jag gillar det inte. Jag gillar inte när folk omkring mig dricker. Inte bli fulla.
Dom gråter och ramlar omkull, usch! Och när det luktar sprit, det är inte trevligt?
Om någon spiller..

När man är full vet man ju inte ens vad man gör!? Man är med andra. Fy, skulle aldrig falla mig in!
Nej, sprit är inget för mig.

När jag ändå är igång, så kan jag skriva om hur dåligt rökning & snusning är!
Hela livet blir man beroende, och det som är det värsta är att det inte är lika lätt att sluta som att börja..
Rökdoft är verkligen det värsta som finns!! Usch,fy & bläääh vad det luktar äckligt! +o(
Och tänk om killen man är tillsammans med röker eller snusar? Fy vad äckligt! ;s Skulle aldrig få för mig att kyssa den killen sen.. 
Som sagt, man blir beroende hela livet. Lungorna förstörs och man dör fortare!

Nepp, sprit,rökning & snusning är ingenting för mig! 
Någon som håller med mig, om rökning & snusning? :)
 
FURNISH.etc inredningsblogg
2009-09-18 @ 21:26:56
URL: http://furnish.blogg.se/

BRA SKRIVET TOVA!! STÅ PÅ DIG GUMMAN! Det är dU som är starkast som vågar stå emot! Go girl!

alice
2009-09-19 @ 10:21:51
URL: http://aliceth.blogg.se/

bra skrivet vännen! <3

Lisa
2009-09-19 @ 11:28:34

jag håller verkligen med dig, tova!

Maja
2009-09-19 @ 20:42:49
URL: http://hojvolymen.blogg.se/

Du har så rätt Tova! Gör ABSOLUT INTE något som du inte vill. Man behöver inte dricka för att ha roligt! Många som dricker har dåligt självförtroende och vågar inte vara sig själva utan alkohol.

lisa
2009-09-26 @ 23:40:10
URL: http://liiisaaann.blogg.se/

jag håller med dig helt totalt tova , tro det eller ej! <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tova

26 år.

RSS 2.0