moulin rouge



har ni sett den är otroligt braiga filmen?
Annars tycker jag verkligen att ni ska se den!
Den fängslar en, och man blir tagen av den.
Jag har sett den tre dagar i rad nu, och blir nog en gång till ikväll (a)
Kan ju berätta lite vad den handlar om ;
Christian, är en författare som kommer till paris för att kolla in den bohemiska kulturen eller något sånt ;p
När han får ett jobb som en regissör i en teater, men först måste han få jobbet. Genom att Satine, en vacker kurtisan.
Hon blir kär, i vad hon tror är en hertig, men som är en författare.
Men ändå, är det författaren hon blir kär i.
De försöker hålla deras kärlek hemlig, medans Satine måste ha ett förhållande med den riktiga hertigen, som ska köpa henne.
Kärlek växer, men också Satines sjukdom..
Kan dom övervinna en hemlig kärlek & en sjukdom?
Svaret får ni i filmen, som jag hoppas att ni nu tycker är så intressant att ni vill se den.
Om ni har vägarna förbi, kan ni ju se den med mig. Kan alltid kolla på den här filmen, hoho!
Nu ska jag se på den (igen)
Vi hörs! :)
Maja
2009-07-23 @ 17:40:31
URL: http://hojvolymen.blogg.se/

jag har den hemma!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tova

26 år.

RSS 2.0