det gamla passerar och det nya tar vid.

Sitter och läser massa inlägg från 2009. Hur mycket man kan ändra sig på ett år. Jag ska aldrig bli som jag varit. Seriöst, så omogen x)! Så oprivat. Jag har lärt mig att inte skriva ut allt, eftersom jag inte vet vilka som läser min blogg så direkt. Rädd för att skriva något ingen borde veta om egentligen. Visst kan det hända någon gång att man skriver något som inte är så oprivat, men jag tror att jag ändå har lärt mig att vara rätt så privat.

Egentligen vet jag att "E" inte gillade att jag skrev, och jag fattar inte direkt varför jag ens gjorde det. Antagligen var det så att jag ville visa hela världen, hur lycklig jag var, att han bara var min. typ. Efter Alla Hjärtans Dag iår, började jag ett nytt liv, som en ny Tova. En mer starkare och mognare Tova, och helt ärligt tror jag att jag har mognat också.

Jag har fått lära mig att vara stark, sluta gråta, sluta förvänta mig saker eftersom det oftast inte blir som jag har tänkt. Visst jag var kär, jag gjorde vad som helst, men jag lät kärleken ta över hela mitt liv, verkligen! Hur dumt är inte det på en skala :P. Jag ångrar inget, men jag vet att det finns saker som jag kunde gjort bättre. Saker som kunde ha blivit bättre det året, saker som kunde ha blivit av om jag inte hade varit så ung och dum. Haha!

Jag lärde mig så mycket under 2009, jag lärde mig vad riktig kärlek var, jag lärde mig att älska en person så mycket att det inte finns pengar till hur mycket kärlek jag hade att ge och hur mycket kärlek jag hade kvar när det tog slut. Men desto mer lärde jag mig efter uppbrottet. Då lärde jag mig allt det där, som jag inte trodde att jag skulle behöva lära mig ;).

Jag trodde på ett förevigt, helt ärligt gjorde jag det. Så därför fick jag lära mig att (nästan) inget är för evigt, att man inte ska förvänta sig saker.
Om det händer något nu, spelar det ingen roll, jag förväntar mig inget längre. Jag orkar inte bli besviken på saker som normalt skulle såra mig. Nej, jag tycker att jag har blivit tillräckligt sårad nu faktiskt, jag orkar inte ta mer skit av människor som bara vill mig illa.

Jag är på väg att hitta mig själv, jag är på väg att bli den jag vill vara. Förutom små onödiga fel, ser jag mig själv som den människa jag vill vara. Jag låtsas inte vara någon. Jag är stark,stolt och inte som någon annan.

Jag vet att jag fortfarande tjatar om gammal kärlek, men "gammal kärlek, rostar aldrig" är det inte så ;)?
Fick på facebook för någon dag sedan: ditt livs största kärlek börjar på bokstaven E. Faith eller? tss..

Nästa person, måste vara lika speciell som dig. Även om det kommer bli svårt, så ska det gå. Det ska gå helt enkelt! jag skulle pröva min läppar mot någon annan, om du lämnade mig nu
Ella Schelin - bellida.blogg.se
2010-11-21 @ 23:41:11
URL: http://bellida.blogg.se/



allt bra? :D

IDA
2010-11-22 @ 09:43:50
URL: http://idawa.blogg.se/

sv: Jag gjorde inget speciellt på lördagen, var hemma bara :) själv då?

J '
2010-11-22 @ 10:15:37
URL: http://jenifererikson.blogg.se/

jag hade askul, hände dock massa saker. :p



bra text tova, ;D

ÅSA
2010-11-22 @ 10:32:10
URL: http://enjaveltill.blogg.se/



Fint skrivet. skönt att du börjar hitta dig själv sov. Kommer ihåg själv när jag var i sen sittsen.. eller varit det flera gånger innan jag hittat min fina pojkvän jag har nu men :P




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tova

26 år.

RSS 2.0