favoriter

Sitter just nu och lyssnar på Johnny Cash och då kom jag att tänka på att hur många sångare&sångerskor som faktiskt är populära än!

 
Som t.ex Johnny Cash har ju börjat bli populär nu det är riktigt coolt tycker jag.
Låtar som; Hurt(som är nog är den populäraste låten bland dagens ungdomar) I got stripes,Ring of fire,I walk the line

 
T.ex ABBA som min mamma lyssnade på när hon var liten, och de låtarna håller än, och de är ju såna låtar som ALLA lyssnar på! Låtar som; Dancing Queen,Thank you for the music,Waterloo och många många fler


Elvis Presley
är inte lite populär han heller, låtar som; In the Ghetto,Suspicious minds,Jailhouse rock,Always on my mind m.fl

 
Sen finns det ju också favoriter som Michael Jackson, som nästan är poplärare nu, när han har dött.. T.o.m jag lyssnar på honom ibland, för visst har han gjort riktigt bra låtar! Beat it,Billy Jean,Black or white,Man in the mirror. Några av mina favorit låtar som han har gjort.


 
Och så finns det ju Lars Winnerbäck, även om han inte har varit populär lika länge som Abba eller Elvis, men han är i alla fall en klassiker för mig! Och 8 av 10 personer har nog lyssnat på honom någon gång, och bara drömt sig bort i han otroligt fina texter! han gör låtar som man fastnar för, åååh!
Låtar som; Om du lämnade mig nu,med Miss Li,Kom änglar,Stockholms kyss,Hugger i sten, och många många fler har fångat svenska folkets hjärtan, stora som små.

 
Westlife har ju också hållt på ett tag, och jag bara älskar deras texter!
I deras texter kan man också sitta och drömma sig bort, och bara lyssna på texten. Fast jag måste säga att de oftast har sorgliga texter! Man bara ryser när man hör You raise me up,I'm already there,Fool again,I wanna grow old with you och så många fler med fina texter!
Så där har vi också ett band som är populärt.

Nu har jag skrivit en del av mina favoriter, och jag är säker på att imorgon när jag vaknar kommer jag säga; aj, fasen "den" glömde jag ju att skriva med på bloggen.
Men om jag skulle komma på någon, så får det väl komma med imorgon i ett nytt inlägg.

Detta inlägg har tagit sin lilla stund, och nu ska jag gå och sova eftersom det är en stor dag imorgon :D
godnatt



HAR NI NÅGON SÅN DÄR "GAMMAL ARTIST" SOM NI TYCKER OM?
SKRIV GÄRNA EN KOMMENTAR!











Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tova

26 år.

RSS 2.0