Varför ska det vara så svårt....?

Varför, varför måste det finnas låtar med så sorgliga texter!?
Nästan 8 av 10 lugna låtar har såna där låtar så att man bara tänker på vad texten betyder.
Och det hatar jag! För varenda gång man lyssnar så börjar man tänka efter, på hur man känner & hur man mår.

Även om jag mår bra och har världens finaste människor runt omkring mig, så känns det ändå som om något fattas, och det är just i den stunden då man bara tänker på texten.
Jag är nog en sådan person som tänker för mycket på hur det "skulle kunna va" eller "tänk om". Istället för att bara låta tiden ha sin gång och ta allt som det kommer.

För när allt faller omkring så är det just dom där texterna som får en att må dåligt! Och om man då har en liten liten "må dåligt känsla" så förvärras den.
Förrut kunde jag lyssna på sorgliga låtar hela tiden, men allt har förändrats.
Jag vill inte tänka på texten längre! Helst skulle jag bara vilja höra mummel i alla fina låtar så att man slipper höra om det!

Jag har förändrats en del, och jag är så rädd att förlora allt jag har, bara p.g.a ett misstag som man kanske gör.
Och då gör de där låtarna så otroligt mycket! Och ibland känns det som att man vill göra det dära misstaget som kanske egentligen inte vill.

För ett tag sen hade jag massor av låtar som bara va sorglig text på! Och nu kan jag inte ens lyssna på dom förrns jag börjar tänka.. tänka på allt.
Och jag vill inte ha det så! Jag vill inte komma fram till något bara på grund av en låt.

ÄR DET NÅGON MER ÄN JAG SOM KÄNNER SÅ!?

Varför kan det inte finnas fina lugna kärlekslåtar med glad & fin text! Iställte för James Blunt – Goodbye My Lover eller Barbados – Om du var här.



Jag vill känna mig viktig! jag vill vara någons liv, som bara längtar efter att få krama mig eller bara se mig le och må bra. Jag vill inte vara den som alla pratar bakom ryggen om och som skrattar åt mig när jag inte är där.
Jag vill vara den som alla tycker om. Jag vill inte vara den som ska vara så perfekt och spydig.
Helst skulle jag vilja veta vad precis Alla tyckte om mig, så jag kunde bättre mig!
Jag vill inte vara den jag är. Inte nu.....
Men, det är drömmar.... ♥

Hoppas ingen tog illa upp eller tycker jag är konstig nu, men det är så här jag känner.
Ensam.'

emmy
2010-02-14 @ 14:42:08
URL: http://emmyhaag.blogg.se/

haha, det blev som jag anade ;) finnar & solexem! dock inte lika extremt som förra året! :p




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tova

26 år.

RSS 2.0