you have changed.. alot.

Innan ni börjar läsa, varnar jag för ett långt inlägg!!


Meningen säger en del. Fick reda på klasserna idag, blev med Lisa ♥ i klassen vilket känns heeelt kanon! Finns dock några frågetecken, hur fasen tänkte dom?! Nej, men haha... Vi får se lite hur det blir. Har lovat mig själv att inte bry mig om kompisar det här året, om ett år ska jag sitta här med måånga MVG, sen kvittar det hur många kompisar jag har, ska ändå inte gå där dom går, he-he. Lisa vill jag ha kvar, hon är viktig! Och ja, okej det finns några till i klassen som jag också vill ha kvar! Lisa,Karin & Ellen är också viktiga.
Lite synd att man inte får gå med alla sina gamla klasskompisar kan jag dock tycka, känns lite jobbigt att börja om på nytt i nian liksom ;s. Och alla B:are, som man knappt har haft någon som helst kontakt med under sjuan-åttan, dom har liksom hållt sig för sig själva. Skulle vara rätt så skönt om dom gjorde det nu med faktiskt (a). tss... Inte det gänget Jag skulle vilja vara i, om man säger så. Trivs bra med mina vänner och har ingen som helst tanke på att byta! Hihi.

Eftersom en kompis tycker att min blogg är så bra, så får jag säga tack, i ett inlägg. Så han blir uppskattad! Hehe. Dock har han ingen blogg, men han får ett tack ändå. TACK JOEL

Jag försöker att skriva om mina känslor på min blogg, som en dagbok. Vad jag gör om dagarna, vad jag känner och tänker just då. Jag vill inte vara en sån där bloggare som liksom; Idag har jag gjort det och det och det och det. Jag var sån förut, det ser jag nu när jag kollar bakåt i tiden. Inte för att det var så länge sen jag var sån, men i alla fall. Jag tror jag har ändrats mycket bara det senaste halvåret. Eller, det är vad jag känner själv. Jag menar, om ni läser för ett år sen så kan ni nog säga att jag har ändrats rejält! Vilket är skönt, vill inte ses som den personen längre, jag är inte liten, jag är ingen "Tova-Stina" längre. Jag är Tova, snart 16 år och går om ett år på gymnasiet. Ibland vill jag ta bort gamla inlägg, eftersom dom är sååååå töntiga och jag känner inte igen mig själv. Men tja, kanske ung & kär? Eller kär & dum ;)?

Nej, men seriöst. Tycker verkligen inte om när folk skriver "Åh, nu ska jag till min pojkvän" "Nu sitter jag har hos min pojkvän, älskar dig" och sen massa bilder. Jag vet, jag var sån men fy (!) vad jag hatar det. Nu vet jag bättre, och jag tänker då, ursäkta språket ; jag tänker då fan inte göra så mer! Hedanefter ska jag vara så privat som möjligt, alla behöver ju faktiskt inte veta allt. Tycker att jag var så barnslig rent ut sagt. Hur orkade någon med mig?! Så desperat efter uppmärksamhet och nej fy, usch vill inte ens prata om det.

Det sorgliga är, att jag oftast blir sedd för hur jag var förut. "Tova gjorde det och Tova var sån" men vet ni, jag försöker verkligen ändra mig, men allt tar sin tid ju...! Därför ska det bli skönt att börja gymnasiet, nya kontakter och börja på en ny kula. Äntligen..

Jag har en person i klassen (nämner inget namn) som jag säääkert kommer ryka ihop med, en eller flera gånger! Jag går verkligen inte ihop med henne, inte alls min stil. Så tråkig och tjurig helt enkelt. Men vet ni, jag känner mig starkare än henne i själen och i huvudet. Jag skulle lätt kunna slå henne. Inte i muskler då, utan tankar och för att jag är stark i mig själv. Jag har lärt mig att vara stark och har blivit starkare under nu, år 2010. Med alla nedgångar som har hänt. Jag är stark och nu tänker jag inte låta något trycka ner mig som jag har gjort förut. Usch nej!

Oj, förlåt! Blev ett väldigt långt inlägg här. En eloge till er som orkade läsa allt.
Nu ska jag ta och sova ett tag hade jag tänkt. Har haft sån överskottsenergi ikväll att jag har dansat runt i hela rummet. Kan ha varit solen idag, en kvart direktsol om dag ska man ju ha, så mår man bra. Och ja, då har jag för några dagar. Hehe!
Bjuder på några bilder också, scrolla bara ner ett litet snäpp. tss!
Godnatt kära bloggläsare, ta hand om er.


(Bild tagen av Emmy, hoppas det inte gör något, fina du!)
Jag & suuuperfina Emmy. Min klippa. Var så kul att träffa dig igår vännen. Borde bli oftare ♥

Sörvik bild, från förra året.

(Bild tagen av Angelica) Tänkte bara säga till er allihopa att jag verkligen saknar den här tjejen! Mer än ni anar.. Därför ska det bli väldigt kul på söndag, då vi ska ha en heldag i Kalmar. Hihi.


Emmy
2010-08-23 @ 23:03:15

Klart du fick låna bilden, den är såå fin! Var mysigt att få träffa dig igen gumman. Hoppas vi hörs snart. Kraaaam!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Tova

26 år.

RSS 2.0